
pimeco.com 02/09/2025 - 15:21:56 | ![]() ![]() |

TONI GOMILA TORNA ALS ESCENARIS AMB “VIU MALLORQUINAMENT” PER DONAR SUPORT AL PETIT COMERÇ
La campanya de PIMECO impulsa el comerç local amb funcions
teatrals a Palma, Manacor, Llucmajor i Porreres
La Patronal del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (PIMECO) ha presentat avui a la Plaça Weyler de Manacor la nova edició de la campanya “Viu Mallorquinament Teatre”, una iniciativa que uneix cultura i comerç amb l’objectiu de valorar el petit comerç mallorquí i reforçar la seva connexió amb la ciutadania.
La proposta consisteix a obsequiar els consumidors que comprin en els comerços locals adherits amb un producte cultural i intangible: entrades per assistir a les representacions teatrals protagonitzades per l’actor Toni Gomila, una de les figures més reconegudes i estimades del panorama escènic balear.
L’espectacle, titulat “Viu Mallorquinament”, és un monòleg acompanyat de projeccions audiovisuals que fa un recorregut didàctic, divulgatiu i també divertit per la història del comerç. Gomila combina la reflexió crítica amb l’humor per ressaltar la importància social i cultural del petit comerç, un element clau en la construcció de les ciutats i en la cohesió de la vida als pobles de Mallorca.
“Amb aquesta campanya aconseguim unir dues iniciatives molt importants: el comerç i la cultura”, ha explicat Carolina Domingo, presidenta de PIMECO, durant la presentació. “Els consumidors que comprin al petit comerç durant aquests dies a Manacor, Porreres, Llucmajor i Palma, podran gaudir d’entrades per veure aquesta obra tan especial, que a més de divertida ens fa reflexionar sobre la importància de donar suport als nostres comerciants”.
Per la seva banda, Toni Gomila ha destacat que l’obra és “un espectacle al·legòric que fa un gran elogi de la funció social que té el petit comerç a Mallorca. No només parlam de consumir, sinó de com construïm les nostres ciutats i del paper fonamental que hi té el comerç local”.
Calendari de representacions
19 de setembre – Palma, Teatre Xesc Forteza
24 de setembre – Manacor, Sala major del teatre de Manacor
25 de setembre – Llucmajor, Claustre Sant Bonaventura
26 de setembre – Porreres, Auditori Municipal de PORRERES
Amb “Viu Mallorquinament Teatre”, PIMECO reafirma el seu compromís de donar suport als comerciants locals i de convertir les compres en una experiència que va molt més enllà de l’intercanvi econòmic, connectant directament amb la cultura i identitat mallorquina.


- Antonio Vadillo: “Solo haciendo las cosas muy bien estaremos cerca de sacar algo positivo”
- Aprobación definitiva del Reglamento Regulador de los Gigantones de Felanitx: Agustí y Margalida. Acompañan a los “cavallets” durante las fiestas y vísperas el 20 de julio y el 28 de agosto
- El presidente Galmés felicita las fiestas de Navidad y agradece el trabajo de los Bomberos de Mallorca
- El presidente Llorenç Galmés reivindica el espíritu de Navidad y reclama lealtad institucional por el bien de Mallorca, mensaje desde la Residencia Miquel Mir de Inca
- Aprobación de las fichas descriptivas: Porque el 10 de julio de 2022 el Ayuntamiento de Manacor resultó condenado mediante Sentencia a la redacción y aprobación de una Relación de Puestos de trabajo
- El IMAS destinará en 2026 un total de 90,2 millones de € al ámbito de la discapacidad, lo que supone un incremento del 5 % respecto a 2025 y consolida el refuerzo del sistema insular
- CCOO DENUNCIA EL IMPAGO DE SALARIOS EN SUBCONTRATAS DEL AEROPUERTO DE PALMA
- L’Ajuntament de Santanyí aprova els pressupostos més alts de la seva història: 31 milions d’euros per a l’any 2026
- El 28 de enero se celebra en Manacor una conferencia de Laura Miró Bonnín, en el Jordi des Recó desde las 19:00 horas, “El antisemitismo contemparáneo y sus repercusiones en la Comunidad Xueta”
- PortsIB aprueba la oferta de empleo público para el año 2025. La oferta incluye un total de 10 plazas, 7 de turno libre y 3 de promoción interna, libre concurrencia, igualdad, mérito, capacidad













































