
gobmallorca.com 06/07/2026 - 09:33:53 | ![]() ![]() |

Prop de 10.000 persones formen una cadena humana en defensa dels espais naturals de Mallorca
Des del GOB, Terraferida i Menys Turisme, Més Vida volem agrair la resposta extraordinària de la ciutadania a la convocatòria «Es Trenc no es toca. Cadena humana en defensa dels espais naturals de Mallorca».
La participació ha superat totes les nostres expectatives: unes 10.000 persones han format aquest diumenge una enorme cadena humana de Sa Ràpita a Ses Covetes (3 km) per defensar aquest espai emblemàtic i, alhora, el conjunt dels espais naturals de Mallorca davant les amenaces que representen pels espais naturals la Llei Òmnibus i la futura Llei Agrària.
La resposta ciutadana ens confirma que la defensa del territori és una preocupació compartida per milers de persones i envia un missatge molt clar a les institucions: la societat mallorquina no accepta cap retrocés en la protecció dels espais naturals.
Amb els peus dins l’aigua i al llarg del dematí, la cadena humana s’ha desenvolupat en un ambient reivindicatiu i festiu, amb clams com «Es Trenc No es toca», «Qui estima Mallorca NO la destrueix». L’acte ha finalitzat amb la lectura del manifest a càrrec de l’escriptor Sebastià Alzamora, en què s’ha denunciat que les modificacions legislatives impulsades pel Govern obren la porta a la desprotecció d’Es Trenc i d’altres espais naturals de Mallorca i s’ha reclamat la retirada d’aquestes mesures entre d’altres reclams.


- Bombers de Mallorca incorpora mochilas satelitales para rescates en zonas sin cobertura
- Precintado restaurante en Cala Millor (Sant Llorenç), se comprobó que de los 15 trabajadores que había en el lugar habían 3 que se encontraban ilegales en España, los otros 12 trabajos de esclavos
- Santanyí celebra el dia de Sant Jaume amb l’ofici, música i tradició
- El PP critica "la hipocresía" de PSOE y Més por salir a manifestarse tras crear 115.000 plazas turísticas durante sus ocho años
- Actuación coordinada contra la explotación laboral en Mallorca
- Hoy sábado 25 de julio es Sant Jaume el patrón de Manacor y desde las 10 de la mañana hay actos previstos. Anoche la Fería Nocturna soportó altas temperaturas y un ambiente húmedo
- Coalició PER MALLORCA proposa eliminar 41.000 places turístiques
- ANPE CONVOCA CONCENTRACIONES PARA RECLAMAR PAGAS EXTRAS ÍNTEGRAS Y UN PLUS DE DIFÍCIL COBERTURA PARA MALLORCA
- Els Catarres fan vibrar Santanyí en una nit multitudinària per les Festes de Sant Jaume
- Informes individuales sobre la ejecución presupuestaria, la deuda pública y la regla de gasto 2026 de las Comunidades Autónomas (CCAA)













































