
cpermallorca 18/05/2026 - 13:39:49 | ![]() ![]() |
Coalició PER MALLORCA proposa reduir un 10% les places turístiques per frenar la sobrepoblació i protegir la qualitat de vida
La formació mallorquinista defensa un canvi de model econòmic adaptat als límits reals de Mallorca i alerta que el creixement actual “és insostenible”
Coalició PER MALLORCA defensa la necessitat d’impulsar mesures “valentes i estructurals” per afrontar la saturació poblacional que, segons la formació, pateixen Mallorca i el conjunt de les Illes Balears.
El coordinador general de la formació, Joan Serra, ha assegurat que “la sobrepoblació és el principal problema que té avui Mallorca” i ha advertit que la situació actual “no es podrà revertir sense una modificació profunda del model econòmic i territorial”.
En aquest sentit, Coalició PER MALLORCA ha anunciat la proposta de reduir un 10% les places turístiques existents a les Illes Balears com a primera mesura per limitar la pressió demogràfica i ambiental sobre el territori.
“Mallorca no pot continuar creixent de manera il·limitada. Hem arribat a un punt en què la saturació afecta directament l’accés a l’habitatge, la mobilitat, els recursos naturals i la qualitat de vida dels residents”, ha afirmat Serra.
Segons la formació, la reducció de places turístiques ha d’anar acompanyada d’un replantejament del model econòmic actual, apostant per una economia “més equilibrada, sostenible i compatible amb la capacitat real del territori”.
Coalició PER MALLORCA considera que l’actual ritme de creixement poblacional i turístic nop és sostenible i defensa la necessitat d’obrir un debat seriós i valent” sobre els límits de Mallorca i el futur de les Illes Balears.
“No podem continuar basant el nostre futur únicament en el creixement constant. Necessitam un model que protegeixi el territori, garanteixi serveis públics viables i permeti que la gent pugui continuar vivint dignament a Mallorca”; segueix diguent “Sense reduir el nombre de places turístiques, és impossible aturar el creixement poblacional i la pressió sobre Mallorca.”
“Impulsarem un fons de reconversió del model econòmic, finançat amb recursos de l’Impost de Turisme Sostenible, fons europeus i aportacions estatals, destinat a adquirir places turístiques al mercat per amortitzar-les de manera progressiva” ha conclòs Serra.
La formació mallorquinista ha assegurat que en les pròximes setmanes presentarà noves propostes vinculades a habitatge, sostenibilitat, ordenació territorial i model econòmic.


- La patronal del metal FEBAME ofrece un aumento salarial del 18% en 4 años y se logra el acuerdo para desconvocar la huelga, 5% en 2026; 4,5% en 2027; 4,5% en 2028 y 4% en 2029
- El alcalde de Sant Llorenç des Cardassar Jaume Soler Pont está adquiriendo una gran dimensión de estadista local y en solo 3 años de legislatura ha consolidado su municipio como nunca antes se había visto
- Manifest: Mallorca està al límit i avui hem col·lapsat els carrers de Palma per a exigir un canvi i per això 145 entitats de l’illa donen suport a la convocatòria, no hi caben més hotels, ni lloguers turístics
- El Servicio de Vigilancia del Litoral del Govern realiza nueve inspecciones y levanta cinco actas en Portocolom (Felanitx), detección de posibles actividades de chárter irregular
- El Consell de Mallorca destina a los ayuntamientos 1,2 millones para actuaciones de administración electrónica, digitalización y ciberseguridad, 46 pueblos de menos de 20.000 habitantes
- El Ayuntamiento Inca ha aprobado el inicio del expediente de hermanamientos con el municipio de Aguilar de la Frontera (Córdoba), durante la sesión plenaria del mes de julio, relación histórica y humana
- Bombers de Mallorca incorpora mochilas satelitales para rescates en zonas sin cobertura
- Precintado restaurante en Cala Millor (Sant Llorenç), se comprobó que de los 15 trabajadores que había en el lugar habían 3 que se encontraban ilegales en España, los otros 12 trabajos de esclavos
- Santanyí celebra el dia de Sant Jaume amb l’ofici, música i tradició
- El PP critica "la hipocresía" de PSOE y Més por salir a manifestarse tras crear 115.000 plazas turísticas durante sus ocho años













































