
ib.ccoo.es 09/05/2026 - 14:23:43 | ![]() ![]() |
CCOO denuncia que la Conselleria posa en risc l’atenció primerenca dels infants.
CCOO denuncia la manca de capacitat d'escolta i reflexió de la Conselleria d’Educació cap als EAPs de les Illes Balears, posant en perill el model inclusiu 0-3.
Després de mesos de lluita, els EAPs tornen a denunciar la situació de manca d’enteniment amb l’Administració.
Al llarg d’aquests mesos d’incertesa i manca d’avanç cap al diàleg i el consens, reivindiquen la seva necessitat de seguir SENT EQUIPS, en aquest cas, Equips d’Atenció Primerenca.
Davant la imminent publicació de les instruccions d’horaris dels EAPs de les Illes Balears, tot i estar en contradicció a l’Ordre 4/2023 que els regula, reclamen una justificació real del motiu pel qual el Model pedagògic pel que es regeixen ja no pot continuar com ha fet fins ara, tot i no haver-hi evidències de problemes al seu funcionament pel que fa a l’organització i funcionament intern dels equips.
La reunió mantinguda amb la Conselleria dia 16 d’abril, sol·licitada des del mes de novembre per representants dels EAPs de les Illes Balears, va transcórrer dins un diàleg unidireccional i va concloure amb una resposta autoritària, en la línia de les converses mantingudes de manera online amb anterioritat. No s’arribà a cap tipus d’acord, ni tampoc es va facilitar cap esborrany de dita instrucció d’horaris.
Davant aquesta situació, els EAPs volen tornar a posar de manifest la pèrdua d’hores de coordinació interna (de 20 a 12 hores): aquest curs han passat de tenir 20h de coordinació setmanal presencial a les seves seus a 16h, donat que no es va admetre la flexibilitat de poder fer la reducció d’1h setmanal, acordada per l’Acord Marc, a un altre dia de la setmana o bé un quart d’hora de dilluns a dijous i no haver-la de llevar de les hores de coordinació interna dels divendres.
Segons ens han avançat, al curs vinent de 16 hores passaríem, segons les noves instruccions, a 12 hores de coordinació, fent del tot impossible el desenvolupament de tasques d’equip, de supervisió de novells, de sessions de supervisió de casos, de preparació de tallers de famílies i altres accions comunitàries, de projectes d’equip, de coordinació amb serveis externs, de formació interna, d’acompanyament i sosteniment de l’equip.
A més del que suposa perdre hores de coordinació interna, aquestes hores que, segons l’Administració, beneficiarà a les escoles d’infants, s’ha justificat que no és així. Les hores que ara no podran gaudir de fer feina plegats a les seus, les hauran de fer als centres en condicions del tot millorables que es varen transmetre a la reunió abans esmentada: manca d’espai (hi ha centres que no poden oferir un espai de treball adequat; no el disposen ni per a les pròpies treballadores del centre), manca d’infraestructura per imprimir i crear material, manca de wifi estable per a fer coordinacions amb serveis externs, manca de privacitat per a tractar temes confidencials,... Ja s’ha traslladat la inviabilitat de fer claustres online, supervisar als novells sense presència, detectar dificultats a les pràxies dels membres de l’equip, acompanyament emocional,... Tot això no té cabuda sense PRESÈNCIA. Aquesta és l’essència dels EAPs de les Illes Balears.
Les famílies i els infants són de cada vegada més vulnerables. Les necessitats creixen i els Equips minven?
Els EAPs reiteren que el que funciona no es toqui. 40 anys d’equips avalen el seu quefer.


- Club Renshinkan de Judo Manacor y Llevant ha obtenido 18 medallas en el Campeonato de Baleares Escolar Promesas, con 3 de Oro, 6 de Plata, 6 de Bronce, había 150 deportistas
- L’Ajuntament de Manacor, mitjançant la SAM, ha invertit més d’un milió de € en la modernització dels comptadors d’aigua (9.000) que permeten lectures remotes diàries, detectar fuites
- La Comisión Mixta de Insularidad del Congreso y el Senado ordena al Gobierno de España suscribir un convenio de carreteras de 350 millones con el Consell de Mallorca
- Inca dona el sus a l’estiu amb una gran Diada Esportiva i l’obertura de les piscines municipals. La jornada, que inclou exhibicions dels clubs, tallers i jocs, al poliesportiu Mateu Cañellas, de 10 a 14 hores
- El Govern refuerza el transporte público y ofrece servicios especiales para las PAU, están convocados los estudiantes en los centros de Inca (Fábrica Ramis), (IES Manacor) y Sant Llorenç (Espai 36)
- Alrededor de 38.500 mayores de 65 años viven solos en Baleares, según datos del Instituto Nacional de Estadística (INE). Esta tendencia denominada “aging in place” sostenida en el tiempo
- Santanyí: Declarar como Zona de Aparcamiento Restringido (ZAR) - Zona Verde, 43 plazas de estacionamiento del aparcamiento público de la calle Bernat Vidal i Tomàs
- Sagreras destaca que la Ley de Aceleración llega al Pleno “enriquecida desde el diálogo y con importantes medidas fiscales para facilitar el acceso a la vivienda”
- El Ayuntamiento de Sant Llorenç des Cardassar sigue apostando por la mejora de las instalaciones deportivas municipales con la reforma de los vestuarios del campo de fútbol de Cala Millor
- El Fons Mallorquí visita als campaments sahrauís el projecte de salut infantil PISIS











































