
el-pi.com 09/07/2025 - 13:08:49 | ![]() ![]() |
El Pi proposa limitar l’accés a l’habitatge protegit i la compra de places turístiques als residents de llarga durada
La formació defensa que només amb mesures valentes es podrà garantir que els mallorquins puguin continuar vivint a Mallorca.
El Pi-Proposta per les Illes ha presentat una moció al Consell de Mallorca per posar fre als efectes de la sobrepoblació i defensar el dret dels mallorquins a viure i fer futur a Mallorca. La proposta inclou tres línies d’actuació clares: instar el Parlament Europeu a debatre un estatus especial per a les Illes, limitar l’accés a l’habitatge protegit a persones amb un mínim de 15 anys de residència, i aplicar aquest mateix criteri per accedir a noves places turístiques.
Segons les dades oficials de l’IBESTAT, la UIB i diversos organismes socials, la pressió demogràfica a l’illa ha arribat a nivells insostenibles: rècord de població, rècord de preus d’habitatge, rècord de vehicles, i davallada alarmant en l’ús del català. Aquesta situació, denuncien des d’El Pi, està afectant la cohesió social, la cultura pròpia i la capacitat dels residents per accedir a un habitatge digne.
“Els mallorquins tenen dret a viure a Mallorca. I ara mateix aquest dret no està garantit. Si no actuam amb valentia, els nostres joves hauran de partir per poder viure dignament, i això és inacceptable”, ha afirmat Antoni Salas, portaveu d’El Pi al Consell de Mallorca.
El Pi ja havia reclamat l’estudi de càrrega de vehicles, que recentment ha confirmat la necessitat de regular l’entrada de cotxes a l’illa. Ara demanen també que s’elabori un estudi de capacitat humana, per avaluar fins a quin punt Mallorca pot assumir un creixement continuat.
“La nostra terra no és infinita. Els recursos són limitats i no podem seguir creixent indefinidament. No és un debat ideològic: és una qüestió de sentit comú i de supervivència com a poble”, ha remarcat Salas.
Des d’El Pi deixen clar que no es tracta d’anar contra ningú, sinó de defensar el dret dels mallorquins a arrelar a la seva terra. “L’espai Schengen garanteix llibertat de moviments, però això no pot implicar el col·lapse de territoris com les Illes Balears. Necessitam un règim especial que posi fre a aquesta situació”, ha conclòs Salas.


- Detienen a una mujer en Manacor por haber sustraído joyas en un domicilio de Porto Cristo en el que trabajaba, relojes, pulseras, anillos y varias piezas de oro y plata de gran valor (11.000 €)
- Preguntas del PP al Pleno de Manacor: Inundaciones en Porto Cristo; Presupuesto Municipal de 2026; Tiempos en estos momentos de la concesión de licencias urbanísticas?
- Preguntas al Plenario de VOX Manacor: Reubicar aparcamientos de plaza Ramón Llull; Punto Verde de Porto Cristo, para cuando; Detalle de los trabajos de la desbrozadora en caminos
- Antoni Vidal Ferrando presenta al Teatre Principal de Santanyí el seu nou poemari, Entre dues fosques
- El presidente del Consell de Mallorca recibe a la comitiva del Dijous Bo de Inca
- A SUS 95 AÑOS CATALINA RIERA COSTA PARTICIPARA EN EL CTO BALEAR DE TIRO CON HONDA FEDERADO
- El PP de Inca activa su proceso de renovación con la mirada puesta en 2027
- L’Ajuntament de Manacor avança en les obres de la nova coberta amb plaques solars a Na Capellera. Adjudicat a la mercantil Melchor Mascaró té un cost total de 661.368 €
- Pleno Manacor lunes 10 de noviembre 19h: Facturas sin contrato; Prórroga extinción de incendios; Plan de Gestión Ética de Colonias Felinas; Pacto de hermanamiento con Girona; Mociones; Preguntas y ruegos
- Felanitx: L’Ajuntament autoritza al Consell de Mallorca la demolició de dues edificacions en ruïnes i sense valor patrimonial del Sindicat, té un cost de 7.500 euros








































