
AGENCIA MANACORNOTICIAS 29/09/2026 - 15:18:05 | ![]() ![]() |

![]() | El batle d’Inca, Virgilio Moreno, ha destacat que «els municipis tenim un paper molt important a l’hora d’impulsar models de desenvolupament econòmic vinculats al territori i a les persones. |
Inca participa com a municipi impulsor en la posada en marxa de la Xarxa Estatal de Municipis per l’Economia Social. La iniciativa, presentada a Mataró, crea un espai de cooperació entre municipis de tot l’Estat per compartir experiències i impulsar l’economia social des de l’àmbit local.
Inca participa com a municipi impulsor en la posada en marxa de la Xarxa Estatal de Municipis per l’Economia Social. Aquesta nova iniciativa connecta municipis de tot l’Estat amb l’objectiu de compartir coneixements, experiències i bones pràctiques i reforçar el paper de les administracions locals en el desenvolupament de l’economia social.
La xarxa s’ha presentat oficialment aquest dilluns a Mataró, Capital Espanyola de l’Economia Social 2026, en una jornada que ha reunit representants d’una trentena de municipis, així com de diferents xarxes territorials, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i la Confederació Empresarial Espanyola de l’Economia Social (CEPES).
La iniciativa, impulsada pel Ministeri de Treball i Economia Social, neix amb vocació de créixer progressivament i de convertir-se en un espai de cooperació estable entre municipis. La seva finalitat és facilitar l’intercanvi d’experiències, connectar les diferents xarxes territorials i generar noves aliances per reforçar l’economia social a escala local.
Durant la jornada s’han posat en comú diferents àmbits de treball municipal, amb taules dedicades a les estratègies i polítiques públiques d’economia social, els instruments públics de finançament i els actius públics que poden contribuir a impulsar les entitats del sector. La jornada de presentació de la Xarxa Estatal de Municipis per l’Economia Social ha comptat també amb la participació de la vicepresidenta segunda y ministra de Trabajo y Economía Social, Yolanda Díaz; la secretària d’Estat d’Economia Social, Amparo Merino; el president de CEPES, Juan Antonio Pedreño; representants de la FEMP i de les xarxes de municipis per l’economia social i solidària de Catalunya i la Comunitat Valenciana.
El batle d’Inca, Virgilio Moreno, ha destacat que «els municipis tenim un paper molt important a l’hora d’impulsar models de desenvolupament econòmic vinculats al territori i a les persones. Formar part d’aquesta xarxa ens permet compartir experiències amb altres municipis, aprendre de les seves iniciatives i també posar en comú el que feim a Inca».
Moreno ha assenyalat que «la cooperació entre municipis és una eina molt útil per avançar, especialment quan parlam de models econòmics que tenen una dimensió social i territorial tan important. Aquesta xarxa ens permetrà crear aliances i explorar noves vies de col·laboració».
La incorporació d’Inca com a municipi impulsor dona continuïtat a la feina que l’Ajuntament desenvolupa des de fa anys per promoure l’economia social com una eina de desenvolupament local, i s’emmarca en una estratègia que compta, entre altres instruments, amb un Pla d’Economia Social i amb la participació del municipi en xarxes de cooperació com la Red RETOS.
En aquest àmbit, l’Ajuntament ha impulsat també un estudi pioner que ha permès quantificar el pes de l’economia social i de les cures en el municipi. Segons les dades de l’informe, aquest sector representa el 12,37 % de l’activitat econòmica local i genera més de 1.100 llocs de feina, posant de manifest el seu pes dins el teixit econòmic i social d’Inca.
«Aquesta incorporació arriba en un moment important per a Inca, perquè ens permet continuar avançant en una feina que ja fa temps que desenvolupam. Tenim un Pla d’Economia Social, participam en xarxes de cooperació i disposam d’un estudi que ens ha ajudat a conèixer millor el pes que té aquest sector a la nostra ciutat», ha explicat el regidor de Model de Ciutat, Andreu Caballero.
El regidor ha destacat també que «formar part d’aquesta xarxa ens permetrà compartir experiències amb altres municipis i, al mateix temps, donar visibilitat a les iniciatives que desenvolupam a Inca. L’objectiu és continuar avançant en àmbits com la contractació pública responsable, el foment del mercat social o el suport a les iniciatives vinculades a l’economia de les cures».
Amb aquesta incorporació, l’Ajuntament d’Inca referma el seu compromís amb un model de desenvolupament que combina activitat econòmica, innovació i cohesió social, i incorpora una nova eina de cooperació per continuar desenvolupant les línies estratègiques ja identificades en matèria d’economia social. Així, Inca fa una nova passa per consolidar l’economia social com una estratègia de ciutat, vinculada al desenvolupament econòmic local, a la generació d’ocupació i al reforç del teixit social i productiu del municipi.


- Cati Pons González, elegida Secretaria General de CCOO Servicios Baleares
- El PP de Inca denuncia la dejadez de la regidora de Policía: una semana después todavía no sabe cuántos agentes tiene en plantilla
- El Palau Municipal d'Esports Son Moix acoge este viernes, a las 20:00 horas y con entrada gratuita, el enfrentamiento entre el Illes Balears Palma Futsal B y el Llevant de Manacor FS, derbi balear
- Música Nostra presenta el disc "Camí florit" i el concert al Teatre Principal d'Inca el diumenge 25 d'octubre
- Medio Ambiente nombra a Margalida Roig secretaria técnica y a Bartolomé Salvà, director insular de Residuos
- ELS FLORISTES DE MALLORCA FAN UN BALANÇ POSITIU DE LA CAMPANYA "REGALA UNA FLOR"
- El rei En Jaume I cavalca de nou a la Fira Màgica de ses Rondalles d’Inca
- Manacor tiene una renta media disponible por habitante de 25.614 € y Calvià que es el primer municipio de Baleares suma 39.852 €, datos de la Agencia Tributaria de 2024. Palma 29.086 €
- Las pruebas de las oposiciones docentes del año 2027 se iniciarán el 17 de abril de 2027. La convocatoria ofrecerá 474 plazas de los diferentes cuerpos en las Illes Balears
- El Consell de Mallorca permitirá cazar en las fincas públicas de manera ordenada y regulada, con la recuperación de collados de Tossals Verds para la caza tradicional con filats a coll, 10 jornadas
1

























Sí
No



















