
euib.org 03/06/2025 - 16:27:42 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA REBUTJA FRONTALMENT EL PACTE DE PP I VOX PER ALS PRESSUPOSTOS DE LA CAIB
Esquerra Unida de les Illes Balears (EUIB) expressa la seva més ferma oposició al pacte entre el Partit Popular i l’extrema dreta de VOX per aprovar els pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Considerem que aquest acord representa un greu retrocés en matèria de drets socials, llengua, memòria democràtica i convivència.
Una política pressupostària ideològica i irresponsable
Els pressupostos impulsats per PP i VOX ataquen directament les estructures que garanteixen els drets socials i laborals. La retirada de dotacions econòmiques als sindicats no només respon a una obsessió ideològica per silenciar la veu de la classe treballadora, sinó que suposa una vulneració dels mecanismes de defensa dels drets laborals.
A més, l'atac sistemàtic a la promoció del català suposa un menyspreu cap a la nostra identitat cultural i lingüística, contravenint la protecció de la llengua pròpia reconeguda per l'Estatut d'Autonomia.
Mesures xenòfobes i regressives en matèria migratòria
Denunciam les polítiques migratòries acordades, que aposten per la criminalització de les persones migrades, fomenten el discurs de l’odi i contribueixen a la fractura social. Les Balears són una terra diversa, i la convivència només es garanteix des del respecte i la inclusió, no des de la persecució.
Una política d’habitatge absurda i antisocial
El pacte no aporta cap solució real a la crisi de l'habitatge. Al contrari, es posa al servei dels grans tenidors i fons voltor, debilitant la protecció del dret a l’habitatge i deixant milers de famílies a mercè del mercat. És inadmissible que es promoguin polítiques que beneficien especuladors mentre s’abandonen les famílies treballadores.
Rebuig absolut al bilingüisme imposat en educació i administració
La imposició del fals bilingüisme a l’educació i a l’administració pública és un atac frontal a la normalització del català. Aquesta mesura només busca arraconar la llengua pròpia de les Illes i afavorir una visió uniformadora i espanyolista. L’educació ha de ser un espai de cohesió social, no una eina de confrontació ideològica.
Derogació de la Llei de Memòria Democràtica: una infàmia
Finalment, consideram intolerable la derogació de la Llei 2/2018 de Memòria i Reconeixement Democràtic de les Illes Balears. Aquesta llei era un instrument essencial per reconèixer les víctimes del franquisme i preservar la memòria històrica. El seu desmantellament suposa una ofensa a la dignitat democràtica i un intent de blanquejar el feixisme.
Des d’Esquerra Unida de les Illes Balears, fem una crida a tota la ciutadania, sindicats, entitats culturals, educatives i moviments socials a mobilitzar-se per aturar aquest retrocés democràtic i construir una alternativa real, social i progressista per a les nostres Illes.
Ni un pas enrere en drets, llengua i memòria.


- Más de 150 jóvenes participan en el primer torneo de pádel del Consell de Mallorca
- El PP de Mallorca reclama al ministro Óscar Puente los 230 millones de euros del convenio de carreteras coincidiendo con su visita de mañana
- Prohens y Soler asistirán mañana lunes 10 a la inauguración del nuevo Museo del Ferrocarril de Mallorca, ubicado en la c/Estació, 33, de Son Carrió (Sant Llorenç des Cardassar)
- Más de 150 jóvenes participan en el primer torneo de pádel del Consell de Mallorca. El campeonato, celebrado los días 7, 8 y 9 de noviembre en el Pins Pádel Club, de 14 a 30 años
- 13 de Novembre a S’Agrícola Manacor la Dra. Aina Empar Galmés Mifsud: oferirà la conferència: “Possibilitats de la Medicina Reproductiva en el Moment Actual”, especialista a l’Hospital d’Inca
- Editorial: En el municipio de Manacor al menos 15.000 personas lo están pasando muy mal, casi el 30% de la población no llega a final de mes y malvive gracias a la caridad
- VOX Manacor ha remitido un requerimiento formal al alcalde para que ejecute la moción de la Bandera en un máximo de 7 días hábiles e informe por escrito con copia del acto de cumplimiento
- El Voleibol Manacor sigue "in victo" con la victoria ante Melilla (1-3), se han reforzado en bloqueo y ataque y han sabido encaminar el partido a su favor ante un difícil rival
- 26 viales cívicos y carril bici para conectar diferentes lugares de Mallorca: En Ses Salines, Sant Llorenç, Inca, Felanitx, Alqueria Blanca, Artà, Ariany/Petra, Sineu, Santanyí, Capdepera (45 millones de €)
- VOX EXIGE SOLUCIONES URGENTES ANTE LA SATURACIÓN DEL SISTEMA DE LA SEGURIDAD SOCIAL EN MALLORCA








































