
ajinca.net 09/09/2026 - 14:22:01 | ![]() ![]() |
Ple Ordinari
Dia: dijous 10 de setembre de 2026
Hora: 19.30 h
Lloc: Ajuntament d'Inca
CONVOCATÒRIA DE PLE ORDINARI DE 10 DE SETEMBRE DE 2026
ORDRE DEL DIA:
Aprovació de l’Acta de la sessió anterior de 23 de juliol de 2026.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per aprovar el calendari fiscal de l’Ajuntament.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per donar suport a la sol·licitud de declaració de reparació i reconeixement personal de l’art. 6 de la Llei de memòria democràtica a favor del Sr. Antoni Mateu Ferrer.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per donar suport a la sol·licitud de declaració de reparació i reconeixement personal de l’art. 6 de la Llei de memòria democràtica a favor del Sr. Antoni Bestard Seguí.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per donar suport a la sol·licitud de declaració de reparació i reconeixement personal de l’art. 6 de la Llei de memòria democràtica a favor del Sr. Gabriel Buades Pons.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per impugnar judicialment els acords adoptats pel Patronat de la Fundació Teatre Principal d’Inca el passat 3 de setembre de 2026, relatius a les bases i la convocatòria per a la selecció d’un director/directora del Teatre.
Dictamen de la Comissió Informativa de Medi Ambient i Model de Ciutat per aprovar inicialment el Reglament de la Junta Local de Protecció Civil.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern per modificar l’hora de celebració de la propera sessió del Ple de l’Ajuntament.
Dictamen de la Comissió Informativa d’Economia i Bon Govern sobre la Declaració institucional de l’Ajuntament de suport i solidaritat amb Ceuta.
Moció del grup municipal de Vox Inca de suport a l’activació de l’article 102 de la Constitució per depurar les possibles responsabilitats del Govern d’Espanya davant els greus fets ocorreguts a Ceuta.
Moció del grup municipal del Partit Popular d’Inca per a l’elaboració d’una diagnosi i l’impuls d’actuacions per combatre la soledat no desitjada al municipi d’Inca.
Mocions urgents.
Dació de compte de l’execució pressupostària del segon trimestre de l’exercici 2026.
Dació de compte del període mitjà de pagament del segon trimestre de 2026.
Dació de compte de la renúncia de la Sra. Alice Weber a la seva situació de dedicació exclusiva.
Dació de compte dels decrets de la Batlia del núm. 4.845 al núm. 5.810 de 2026 i dels decrets de les dates compreses entre el 17/07/2026 i el 04/09/2026 del Llibre auxiliar de resolucions en matèria de gestió tributària i recaptatòria.
Dació de compte dels acords de la Junta de Govern de les sessions de 15, 22 i 29 de juliol, i de 5, 12, 19 i 26 d’agost de 2026.
Precs i preguntes.


- El Govern destina 200.000 € a proyectar la reforma y mejora de la depuradora de Vilafranca, renovar una instalación con 30 años de antigüedad y mejorar la calidad del tratamiento de las aguas residuales
- Los artistas visuales y creadores de Mallorca se asocian y se dan a conocer en Son Servera con su decálogo de buenas prácticas. Solicitan condiciones profesionales justas y remuneración digna
- Derrota contundente para Trump en EEUU: Texas, Kansas, Ohio y Carolina del Sur han protagonizado algunos de los resultados más sorprendentes. Pierde el control de las dos cámaras del Congreso
- El PP de Inca celebra la inversión de 16,9 millones de euros del Govern de Marga Prohens para ampliar la depuradora
- El Teatre Principal de Santanyí acollirà l'estrena de Nou el llum nou
- Alcúdia acoge la 3ª edición de la Diada de Baile en Línea del Consell de Mallorca. La iniciativa reunirá a participantes y asociaciones de personas mayores de toda la isla en una jornada con clases de baile
- La Jornada Connecta Local impulsa noves oportunitats de col·laboració entre productors agroalimentaris i empreses compradores al Pla de Mallorca
- “7ª COPA DEL MUNDO DE TIRO CON HONDA”
- PIMECO ESTUDIA EMPRENDER ACCIONES LEGALES POR LOS PERJUICIOS ECONÓMICOS OCASIONADOS AL PEQUEÑO COMERCIO POR LAS CONVOCATORIAS DE BLOCUS EN PALMA
- A les Illes Balears es necessiten 2.400 euros al mes per viure












































