
gobmallorca.com 17/07/2026 - 12:53:57 | ![]() ![]() |
El GOB rebutja la criminalització del moviment social davant la crisi territorial i d’habitatge
L’entitat defensa la mobilització ciutadana i anima a participar a la manifestació del 26J.
Des del GOB consideram necessari no perdre de vista el context social, territorial i ambiental que hi ha al darrere de les detencions d’aquests dies. Mallorca viu una situació límit derivada d’un model econòmic que ha impulsat durant dècades la massificació, la urbanització creixent del territori, l’especulació immobiliària, la pressió sobre els recursos naturals i una greu crisi d’accés a l’habitatge.
És aquest malestar, compartit per una part cada vegada més ampla de la societat, el que explica les mobilitzacions i les expressions de protesta dels col·lectius que reclamen una transformació d’un model econòmic que converteix el territori, l’habitatge i els recursos naturals en objectes d’explotació permanent.
Consideram imprescindible reflexionar sobre una evident desproporció en l’atenció pública que reben determinats fets mentre moltes agressions continuades al territori, al paisatge, als recursos naturals i al dret a l’habitatge es normalitzen o queden sovint sense una resposta social, policial i institucional equivalent.
La preocupació creixent d’una part important de la ciutadania no neix de manera espontània. És conseqüència d’una realitat que moltes persones pateixen cada dia: dificultats per accedir a un habitatge, saturació d’infraestructures, pèrdua de qualitat de vida, degradació ambiental i expulsió progressiva de la població dels nostres pobles i barris.
Mallorca necessita afrontar aquestes causes de fons. La resposta al descontentament social no hauria de ser la por, la intimidació o la repressió, sinó més debat públic, més escolta i més capacitat de donar resposta als problemes reals que viu la societat. La defensa del territori, del dret a l’habitatge i d’una vida digna no pot ser objecte d’estigmatització ni de sospita permanent.
El debat que tenim per davant no és únicament sobre uns fets concrets. El debat necessari és com donar resposta als malestars socials, territorials i ambientals que cada vegada són més evidents. Convertir-los en una qüestió d’ordre públic no resoldrà cap dels problemes que els han fet emergir.
No acceptam que la crítica al model econòmic dominant, la defensa del dret a l’habitatge o la denúncia de la degradació del territori siguin presentades com una amenaça per a la convivència. La protesta social és una expressió legítima d’una societat que veu com els seus límits ecològics i socials són superats any rere any.
La millor resposta a la preocupació ciutadana no és la intimidació, sinó més democràcia, més participació i més justícia social.
El que està en joc no són unes pintades. El que està en joc és el futur de Mallorca i del nostre jovent.
Per això, animam la ciutadania a participar massivament en la manifestació «Mallorca al Límit» del pròxim 26 de juliol.


- Llorenç Galmés recibe la tercera equipación del Palma Futsal con motivo de la Diada de Mallorca
- El Consell de Mallorca da inicio a la tercera edición de MallorcArt con 21 artesanos acreditados
- Éxito de participación en la primera Mostra de l’Ensaïmada organizada por el Consell de Mallorca
- El PP de Montuïri celebra la inversión de 1,2 millones del Govern para finalizar de una vez por todas el proyecto de Son Fornés
- Victoria en Santa Coloma para arrancar la Apertura (2-4)
- El servicio de limpieza del litoral de Baleares retira más de 6,3 toneladas de residuos durante el mes de agosto. Los plásticos representan más de la mitad del material recogido, con 3.192,60 kilos
- Lluna de Llevant y A. Frontera se imponen en el Gran Premio Diada de Mallorca. Por su parte, C. Riera M. con Jagermeister Co gana la Final Club Dames de Trot, la otra carrera destacada
- Expropiación forzosa: El Ayuntamiento de Manacor valora el justiprecio de 3 fincas a razón de 53.034 € para la ampliación de la estación depuradora, (20.734 €, 18.402 €, 14.067 €), en el polígono 27, en rústica
- El Festival Internacional VI Cicle d’Orgue d’Avui ja comença les seves activitats, en el marc de la Fira de Setembre de Manacor. L’organista de Santa Creu Bartomeu Manresa serà l’encarregat de començar
- Rels B hace vibrar a 60.000 personas en el concierto de la Diada de Mallorca. El artista mallorquín vuelve a casa para protagonizar una noche marcada por la música, la emoción y el vínculo con la isla











































