
ib.ccoo.es 01/06/2026 - 12:19:53 | ![]() ![]() |
ELS SINDICATS ACUSEN LA CONSELLERA DE TREBALL D'USAR LA BUROCRÀCIA COM A MORDASSA PER TOMBAR LA VAGA DEL 0-3
CCOO, UGT i STEI, juntament amb la Xarxa 0-3, qualifiquen de "maniobra de despatx a darrera hora" la notificació de la Conselleria de Treball per intentar atemorir el sector davant l’èxit imminent d’una convocatòria històrica.
Els sindicats adverteixen que el conflicte no s'atura: es tramita una nova convocatòria immediata per al mes de juny subsanant l'excusa burocràtica, i es manté la unitat total de tot el cicle 0-3 (públic i privat).
Els sindicats convocants de la vaga general de l'educació infantil (CCOO Ensenyament, UGT i STEI) i el col·lectiu de la Xarxa 0-3 de les Illes Balears anuncien formalment la decisió de posposar la jornada de vaga prevista per a aquest pròxim dimarts 2 de juny. Aquesta mesura es pren per estricta responsabilitat organitzativa i amb l’únic objectiu de protegir jurídicament totes les treballadores davant les amenaces i el bloqueig de la Conselleria de Treball.
Davant una previsió de seguiment històrica i un clam indiscutible de les educadores, que es troben col·lapsades i indignades, la consellera de Treball, Catalina Cabrer, ha sortit al rescat de l'empresariat. La Conselleria va enviar una notificació a darrera hora de divendres passat al·legant un suposat defecte de forma en la tramitació respecte al TAMIB.
Els sindicats denuncien la profunda mala fe i l'ús de la burocràcia com a mordassa per part del Govern : fa 10 dies que la Conselleria disposava de tota la documentació sense manifestar cap objecció, i fins i tot la Conselleria d’Educació havia pactat els serveis mínims, els quals ja han estat publicats al BOIB, donant per bona i legal la convocatòria. Aquesta maniobra només pretén estendre la por, la incertesa i amenaçar el personal amb greus conseqüències disciplinàries per desarticular la protesta.
Un canvi de data per guanyar seguretat; el conflicte continua intacte
L'aturada no es cancel·la, només es posposa el temps legalment imprescindible per registrar el tràmit administratiu esmentat i tornar a fixar una nova data de vaga immediata amb total seguretat jurídica per a les treballadores. L'error de forma esdevé així una lliçó apresa: esmenarem el text al mil·límetre per blindar les treballadores i tombar l'estratègia de desgast de l'Administració.
Així mateix, CCOO, UGT i STEI reafirmen un missatge contundent a la Conselleria i a les patronals: no assistirem a cap mesa ni reunió on es pretengui fragmentar o dividir el col·lectiu. No s'acceptarà que es parcel·li el sector; la defensa del cicle educatiu 0-3 a les Illes Balears és innegociable i es manté en el seu conjunt sobre dos eixos transversals basics:
La urgència d’un Conveni Autonòmic d’Infantil: Per posar fi a la precarietat i la temporalitat de la xarxa d'escoletes no integrades, les privades no integrades i les municipals externalitzades, davant unes patronals que només cerquen dilatar les negociacions.
Un nou Decret de Mínims per abaixar ràtios: Una reclamació històrica que afecta la xarxa pública i la xarxa privada, les ràtios actuals fan impossible una atenció pedagògica de qualitat i posen en risc la salut laboral de les educadores.
L'esgotament d'un sector en situació límit no es pot frenar amb amenaces de despatx. Si la Conselleria i les patronals pensaven que la burocràcia ens faria defallir, s'equivoquen: tornarem a convocar aquest mateix mes de juny i el clam del 0-3 serà encara més fort.
0-3 ÉS UN CICLE EDUCATIU, NO GUARDEM!
LLUITEM PER LA BAIXADA DE RÀTIOS I UN CONVENI AUTONÒMIC DIGNE JA!


- El Consorci de Turisme ha presentat el projecte East Mallorca a Londres, una proposta integral que reforça l'aposta dels municipis de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar per un turisme esportiu, sostenible i de qualitat
- Turismo, presente en la edición de la World Travel Market (WTM) 2026 de Londres. Desde agosto del 2024 hasta el mes de septiembre del 2026 se han retirado 9.472 anuncios ilegales verificados en Mallorca
- El Govern formaliza la adquisición de la finca de Son Bordils de Inca, destinada a la investigación y la experimentación agraria. Hoy firmada la compraventa de 70,5 hectáreas, por 5,11 millones de €
- El paro sube un 6,9% en octubre en Baleares al finalizar la temporada alta
- Maribel Fluxà Domené serà la pregonera del Dijous Bo 2026, que tindrà lloc el divendres 13 de novembre, a les 20.00 hores, al Teatre Principal. Nascuda el 4 d’agost de 1973, empresària
- Los Bomberos de Mallorca, protagonistas en Londres para dar a conocer la seguridad de la isla
- Esporles recibe el Illes Balears Palma Futsal On Tour by Blanc i Blanc
- El Govern destina 200.000 € a proyectar la reforma y mejora de la depuradora de Vilafranca, renovar una instalación con 30 años de antigüedad y mejorar la calidad del tratamiento de las aguas residuales
- Los artistas visuales y creadores de Mallorca se asocian y se dan a conocer en Son Servera con su decálogo de buenas prácticas. Solicitan condiciones profesionales justas y remuneración digna
- El Consorci de Turisme de Cala Millor participa en Londres 2026, una de les principals cites professionals del sector turístic a escala mundial, per reforçar el posicionament de la destinació East Mallorca












































