
ajsantanyi.net 18/05/2026 - 11:57:04 | ![]() ![]() |

Santanyí acull doble inauguració amb JM Ramírez Suassi i Pau Aguiló a la Casa de Cultura Ses Cases Noves
L’Ajuntament de Santanyí va inaugurar divendres passat, 15 de maig, a la Casa de Cultura Ses Cases Noves. Les exposicions K’S DREAMS, de JM Ramírez Suassi, i DE FORA VILA, de Pau Aguiló, guanyador del Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi 2025, es podran visitar durant les pròximes setmanes.
Els dos artistes locals, amb projecció internacional, acaben de tornar a Mallorca després d’anys vivint fora de l’illa; una circumstància vital que marca el tarannà de les darreres creacions.
K’S DREAMS forma part de la programació del Mallorca PhotoFest (PHOF), un festival internacional de fotografia que enguany reuneix creadors de l’escena contemporània com Joan Fontcuberta, JM del Moral o Lluís Vecina, entre molts altres. En aquest context, la proposta de JM Ramírez Suassi (1970) convida els visitants a seguir el retorn d’un caminant a la seva illa després de quaranta anys. A través d’un relat visual que transita entre la realitat i el somni, Suassi presenta una serie de fotografies que reflexionen sobre el desarrelament, la memòria i la impossibilitat de tornar exactament allà on un dia es va partir. Un projecte que més endavant culminarà amb la publicació d’un fotollibre amb les més de cent imatges que han part del conjunt.
Per la seva banda, DE FORA VILA, de Pau Aguiló (2002), presenta una sèrie de pintures dels darrers cinc anys que exploren el contrast entre Mallorca i Londres, amb una mirada íntima sobre la identitat, el desplaçament i la necessitat vital de pintar. L’exposició arriba en un moment especialment significatiu per a l’artista, que ja comença a fer les primeres passes amb la històrica Galeria Pelaires; on precisament Suassi també va exposar durant la seva etapa com a pintor.
El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Santanyí, Mateu Nadal Clar, va destacar durant la inauguració “la qualitat i sensibilitat de dues exposicions que parlen d’experiències molt contemporànies, i arrelades al mateix temps a Mallorca”. Nadal també va anunciar que “a partir d’ara, el Fons Artístic Municipal comptarà amb una obra de cadascun dels artistes, reforçant així el compromís de l’Ajuntament amb la promoció de les arts visuals”.
El tècnic de Cultura, Gori Aloy, va posar en valor que “dues exposicions amb projectes aliens i llenguatges diferents, mostrades en un (mateix) espai, activen sinergies casuals que fan dialogar les dues propostes de manera natural. En aquest cas, pel caràcter oníric de les obres, les referències cinematogràfiques o les trajectòries dels artistes”.
L’acte d’inauguració es va convertir també en un punt de trobada per a artistes, galeristes i professionals del sector cultural, cosa que consolida la Casa de Cultura Ses Cases Noves com un espai de referència dins el circuit cultural contemporani de l’illa.


- El Consorci de Turisme ha presentat el projecte East Mallorca a Londres, una proposta integral que reforça l'aposta dels municipis de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar per un turisme esportiu, sostenible i de qualitat
- Turismo, presente en la edición de la World Travel Market (WTM) 2026 de Londres. Desde agosto del 2024 hasta el mes de septiembre del 2026 se han retirado 9.472 anuncios ilegales verificados en Mallorca
- El Govern formaliza la adquisición de la finca de Son Bordils de Inca, destinada a la investigación y la experimentación agraria. Hoy firmada la compraventa de 70,5 hectáreas, por 5,11 millones de €
- El paro sube un 6,9% en octubre en Baleares al finalizar la temporada alta
- Maribel Fluxà Domené serà la pregonera del Dijous Bo 2026, que tindrà lloc el divendres 13 de novembre, a les 20.00 hores, al Teatre Principal. Nascuda el 4 d’agost de 1973, empresària
- Los Bomberos de Mallorca, protagonistas en Londres para dar a conocer la seguridad de la isla
- Esporles recibe el Illes Balears Palma Futsal On Tour by Blanc i Blanc
- El Govern destina 200.000 € a proyectar la reforma y mejora de la depuradora de Vilafranca, renovar una instalación con 30 años de antigüedad y mejorar la calidad del tratamiento de las aguas residuales
- Los artistas visuales y creadores de Mallorca se asocian y se dan a conocer en Son Servera con su decálogo de buenas prácticas. Solicitan condiciones profesionales justas y remuneración digna
- El Consorci de Turisme de Cala Millor participa en Londres 2026, una de les principals cites professionals del sector turístic a escala mundial, per reforçar el posicionament de la destinació East Mallorca












































